Onze kern:

Bouwen naar behoefte, dat betekent dat we nu fors meer betaalbare woningen moeten realiseren voor al die Purmerenders op een wachtlijst.

Met ons eens? Word lid!Terug naar StandpuntenVolgende: Democratie

1 Fors meer sociale huurwoningen, minstens 40% van de nieuwe woningen moet sociale huur moet zijn.

3 Onmiddellijke realisatie van slaapplaatsen voor alle Purmerendse dak- en thuislozen; iedereen in onze stad hoort een dak boven het hoofd te hebben.

5 Als gemeente actief grond aankopen om daar betaalbare sociale huur- en koopwoningen neer te kunnen zetten.

7 Extra aandacht naar seniorenwoningen en de doorstroming van reguliere woningen daar naartoe.

9 Bij nieuwe buurten en wijken oog hebben voor buurtvoorzieningen als openbaar vervoer, groen en speelplekken.

Fors meer betaalbare woningen voor álle Purmerenders!

2 Fors meer betaalbare koopwoningen, waarbij minstens 40% van de nieuwe woningen middenhuur- en koop moet zijn.

4 Bouwen buiten de huidige stadsgrenzen om fors meer woningen te kunnen realiseren en opnieuw kijken naar plan Purmer-Meer.

6 Creëren van woonruimtes voor jongeren door containerwoningen neer te zetten, waar ook statushouders en urgente zich kunnen vestigen.

8 Van de Stadsverwarming een coöperatie maken, waar de gebruikers het voor het zeggen hebben.

10 Purmerenders voorrang bij de toewijzing van woningen en het schrappen van de voorrang voor statushouders zodra er alternatieve huisvesting is.

Ons woningbouwplan

Minimaal 40% sociale huur en 40% betaalbare koop. Daar staan we voor om de wachtlijsten op te lossen.

Sociale huur

Betaalbare koop

Overige

Het laatste nieuws

Blog Jordi: ‘Blaas het referendum nieuw leven in!’

Elke maand verschijnt er een blog van een van onze actieve leden, over een actueel onderwerp. Deze maand schrijft Jordi Albers een blog. Het gaat over het besluit van de provincie Limburg om een correctief, bindend referendum in te voeren en over de vraag hoe en waarom we in Purmerend het referendum ook nieuw leven in zouden moeten blazen.

GBP: ‘Maak informatie Beusebos openbaar’

Maak zoveel als mogelijke informatie over de plannen voor het Beusebos openbaar. Daar roept GBP-fractievoorzitter Bram Buskoop toe op. Voor Gemeentebelangen is openbaarheid het uitgangspunt.