‘Behoud de huidige terrassen op de Koemarkt’

Er is een petitie gestart met als doel het behoud van de huidige terrassen op de Koemarkt. Initiatiefnemer Wendy de Groot startte dit op 27 juni, inmiddels hebben bijna 300 mensen de petitie ondertekend.
Sinds de terrassen op de Koemarkt weer open mochten eerder deze maand, is er gekozen om de terrassen ruimer uit elkaar te zetten. Zo wordt er meer afstand gecreëerd tussen de tafels van de gasten en kan de afstandsregel in acht worden genomen. De maatregel is tijdelijk; zodra de coronacrisis voorbij is zouden de terrassen weer moeten inschikken.
De initiatiefnemer van de petitie vindt echter dat de terrassen vooral zo moeten blijven. Het zou op deze manier beter en gezelliger zijn, is te lezen in de tekst van de petitie. Immers is de Koemarkt naast de terrassen vooral een groot, leeg plein. Ruimte die ook benut kan worden voor gezellige terrassen, zo is de redenatie. Op het moment dat dit bericht gepubliceerd is, is de petitie al bijna 300 keer getekend.
Wat vindt Gemeentebelangen ervan?
Het is allereerst heel mooi om te zien dat een inwoner dit initiatief neemt. Komt met een idee, maakt er een petitie van en zoekt naar steun. Een prachtige manier binnen onze democratie om aandacht te vragen voor een onderwerp wat leeft. En leven doet het, aangezien binnen enkele dagen zo’n 200 inwoners de petitie hebben ondertekend.
Gemeentebelangen kan zich ook vinden in het behoud van de uitgebreide terrassen. Het plein oogt zo een stuk voller en gezelliger. Het anders lege plein wordt vooral gebruikt om overheen te fietsen en te rijden met de scooter, ook een doorn in het oog van veel bezoekers. Het uitgebreid houden van terrassen levert zo meerdere voordelen op.
Terrassen Koemarkt en evenementen
Het is wel zaak rekening te houden met de evenementen die op de Koemarkt plaatsvinden. Dan is het noodzaak dat de terrassen ook weer worden ingekort, zodat er bijvoorbeeld een concert, markt of andere activiteit kan plaatsvinden. We hebben er vertrouwen in dat de ondernemers op de Koemarkt en de gemeente hier goede afspraken over kunnen maken. Wat ons betreft: houd de terrassen op de Koemarkt zo breed als mogelijk.
Met ons eens? Word gratis Vriend van Gemeentebelangen! Gratis elke maand onze nieuwsbrief en toegang tot onze ledenbijeenkomsten.
Lees meer recente berichten:

- GBP wint prijzen voor verkiezingsprogramma én sociale mediaGBP heeft bij de recente beoordeling van de lokale verkiezingsprogramma’s en online campagnes door RTV Purmerend twee mooie prijzen in ontvangst mogen nemen. Ons verkiezingsprogramma werd uitgeroepen tot meest leesbare programma, en daarnaast zijn wij door jongeren beoordeeld als beste partij op sociale media. Meest leesbare verkiezingsprogramma De prijs voor…
Lees meer - Stadverwarming Purmerend: Absoluut géén succes.Het overgrote deel van de inwoners van onze gemeente is voor warmte afhankelijk van de Stadsverwarming Purmerend. Door de stadsverwarming worden de maximaal toegestane tarieven berekend. Desondanks worden voor de jaren 2026 en 2027 verliezen verwacht. GBP wil ingrijpende veranderingen! De Stadsverwarming Purmerend is voor 100% eigendom van de gemeente…
Lees meer
