Nieuwe locatie voor De Woonplek

Er komt als het aan Gemeentebelangen ligt een nieuwe locatie voor De Woonplek. De wethouder komt nu ook met een voorstel om te kijken welke locaties er nog meer mogelijk zijn.
Het is fijn dat de wethouder luistert naar inwoners en met een aangepast voorstel omtrent De Woonplek komt: de locatie ligt nog niet vast, maar wordt samen met de raad en experts naar gezocht. Het is echter een dusdanig ander voorstel, dat het eigenlijk opnieuw naar de commissievergadering moet. Zo is het proces zorgvuldiger en kunnen inwoners van de stad inspreken over het nieuwe proces.
Wethouder Kroese paste recent zijn voorstel aan om De Woonplek te realiseren op een locatie vlakbij de nieuwbouwwijk Klein Where. De keuze voor die locatie leidde tot protest van omwonenden en experts, die de locatie niet geschikt achten. Dat werd ook duidelijk tijdens de commissievergadering, waar veel omwonenden hun zegje mochten doen.
Naar aanleiding van de vergadering past de wethouder zijn voorstel aan; daar is Gemeentebelangen ook blij mee. Het gaat echter niet om een kleine aanpassing, maar de hele procedure is gewijzigd. Dan is het gebruikelijk dat het oude voorstel wordt ingetrokken en een nieuw voorstel naar de gemeenteraad komt.
Nieuwe locatie De Woonplek
GBP is blij dat de wethouder met een ander voorstel komt, waarbij de locatie voor De Woonplek nader onderzocht wordt. In plaats van een locatie voor te leggen aan de raad, zal nu samen met zorgpartijen en raadsleden gezocht worden naar een geschikte locatie, aan de hand van een aantal criteria die worden opgesteld. “Prima dat eerst de criteria worden vastgelegd voor de locatie en daarbij een plek wordt gezocht”, aldus GBP-raadslid Rijn Buskoop.
Wel is het vreemd dat de wethouder eerst op vragen van Gemeentebelangen antwoordde dat hij geen andere mogelijkheden ziet om De Woonplek te vestigen, maar nu ineens wel graag wil zoeken naar een andere locatie.
Gemeentebelangen berichtte al eerder over De Woonplek. Lees de berichten hier:
– 18 februari 2020: Gemeentebelangen over ‘De Woonplek’
– 5 februari 2020: Gemeentebelangen wil ‘Woonplek’ op andere plek
– 17 januari 2020: ‘College faalt bij communicatie De Woonplek’
Lees meer recente berichten:

- GBP wint prijzen voor verkiezingsprogramma én sociale mediaGBP heeft bij de recente beoordeling van de lokale verkiezingsprogramma’s en online campagnes door RTV Purmerend twee mooie prijzen in ontvangst mogen nemen. Ons verkiezingsprogramma werd uitgeroepen tot meest leesbare programma, en daarnaast zijn wij door jongeren beoordeeld als beste partij op sociale media. Meest leesbare verkiezingsprogramma De prijs voor…
Lees meer - Stadverwarming Purmerend: Absoluut géén succes.Het overgrote deel van de inwoners van onze gemeente is voor warmte afhankelijk van de Stadsverwarming Purmerend. Door de stadsverwarming worden de maximaal toegestane tarieven berekend. Desondanks worden voor de jaren 2026 en 2027 verliezen verwacht. GBP wil ingrijpende veranderingen! De Stadsverwarming Purmerend is voor 100% eigendom van de gemeente…
Lees meer

Één reactie
op de plek van de afgebrande manage bij de ijsbaan mooie ruimte
Reacties zijn gesloten.